FANDOM

Winch.JPG

Panorama Winchester

Winchester - miasto w Wielkiej Brytanii, w Anglii, ośrodek administracyjny hrabstwa Hampshire. Położony nad rzeką Itchen, uchodzącą do cieśniny Solent. populacja miasta wynosi 40 tys. mieszkańców. Miasto posiada status city.

Historia

Osadnictwo na terenie Winchester sięga epoki żelaza. Po podboju przez Rzymian nazwane Venta Belgarum i było jednym z najważniejszych miast tamtych czasów. Po okresie rzymskim stało się faktyczną stolica księstwa Wesseksu od r. 686 a także szybko urosło do rangi najważniejszego miasta w księstwie. Plan ulic powstał w XI w. za czasów Alberta Wielkiego i istnieje aż do dziś. Miasto pełniło funkcję stolicy przez pewien czas po inwazji Normanów w r. 1066; następnie przeniesiono ją do Londynu. Od tamtego czasu miasto traciło na znaczeniu, a przyczynił się do tego m. in. pożar w r. 1141 r.

Katedra i inne zabytki

Katedra w Winchester, zbudowana w r. 1079, jest najdłuższą katedrą w Europie. Jest zbudowana w stylu eklektycznym, przebudowywana wielokrotnie od XI do XVI wieku.

W mieście istnieje wiele innych obiektów zabytkowych: budynek gildii, gmach koledżu, kamienice w różnych stylach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki