FANDOM

EnglandWiltshire

Wiltshirehrabstwo niemetropolitarne w południowej Anglii, składające się z czterech dystryktów, a jako hrabstwo ceremonialne obejmujące dodatkowo miasto Swindon, będące faktycznie jednolitą jednostką administracyjną. Ośrodkiem administracyjnym jest Trowbridge. W hrabstwie mieszka 642 tys. osób na powierzchni 3 255 km².

Położenie geograficzne

Hrabstwo leży w południowej Anglii w odległości ok. 200 km od Londynu. Graniczy z hrabstwami Dorset, Somerset, Hampshire, Gloucestershire, Oxfordshire i Berkshire. Większość hrabstwa leży w dorzeczu rzeki Severn. Na terenie hrabstwa znajduje się jedno miasto o statusie city - Salisbury. Powierzchnia hrabstwa jest przeważnie płaska, poprzecinana dolinami.

Najbardziej znaną atrakcją turystyczną hrabstwa jest Stonehenge, położone w okolicach miasta Salisbury przy drodze A 303.

Historia

Na terenie Wiltshire znajdują się budowle z okresu przed panowaniem rzymskim, począwszy od epoki mezolitu. We wczesnym średniowieczu teren hrabstwa stanowił zachodnią granicą Brytanii saksońskiej. W czasach gdy powstawał Domesday Book teren był w przeważającej części rolniczy. W czasach angielskiej wojny domowej panowały tu siły parlamentu. Rozwój przemysłu stał się możliwy dzięki budowie linii kolejowych, choć do dziś Wiltshire jest postrzegane jako region rolniczy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki