FANDOM

EnglandWestMidlandsCounty

West Midlands - hrabstwo metropolitarne w Wielkiej Brytanii, w Anglii powołane do życia na mocy reformy administracyjnej w r. 1974. Składa się z siedmiu gmin metropolitarnych. Nie posiada centrum administracyjnego a poszczególne dystrykty funkcjonują na zasadzie samodzielnych jednostek administracyjnych. Zamieszkuje je 2 603 mieszkańców na powierzchni 2 888 km². Stolicą hrabstwa jest Birmingham. Inne ważne ośrodki miejskie hrabstwa to Wolverhampton, Coventry, Dudley i Walsall. Miasta stanowią organizm wielkomiejski nazywany czasem Birmingham, Coventry i Black Country.

Położenie geograficzne

Hrabstwo graniczy na wschodzie z Warwickshire, na południu z Worcestershire a na północy ze Staffordshire. Jest to jeden z najsilniej zurbanizowanych kompleksów miejskich w Wielkiej Brytanii poza Londynem. Niewielki pas krajobrazu wiejskiego, zwany Meriden Gap występuje między Birmingham i Coventry. Drugi zielony pas, Sandwell Valley, znajduje się między Birmingham, West Bromwich i Walsall. najwyższym punktem hrabstwa jest Turners Hill o wysokości 269 m.

Historia

Choć jako samodzielna jednostka hrabstwo istnieje od roku 1974, jego obszar od dawna był ważny dla gospodarki i kultury Anglii. Coventry było jednym z najważniejszych miast średniowiecza, Wolverhampton i Birmingham od XVI wieku były istotnymi ośrodkami przemysłowymi, rozwiniętymi dodatkowo w okresie rewolucji przemysłowej, głównie z powodu występowania złóż żelaza i węgla kamiennego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki