Fandom

Wielka Brytania

Weakest Link

439stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Wl1a.jpg

Prowadząca Anne Robinson

Wl4a.jpg

Na planie teleturnieju

The Weakest Link (często znane jako Weakest Link, polska nazwa: Najsłabsze ogniwo) – teleturniej emitowany w Anglii przez telewizję BBC od roku 2000, "matka" cyklu podobnych programów nadawanych w 33 krajach świata. Od początku program prowadzi prezenterka telewizyjna i dziennikarka Anne Robinson.

Zasady

Do gry przystępuje dziewięciu zawodników. Program jest rozgrywany w dziewięciu rundach. W każdej rundzie uczestnicy odpowiadają na pytania zadawane przez prezentera. Po każdej rundzie (pierwsza trwa 3 minuty, kazda następna o 10 sekund krócej) drużyna eliminuje metodą głosowania najsłabszego odpowiadającego. Uczestnik musi nie tylko odpowiadać na pytania, ale włożyć w odpowiednim momencie do banku zdobytą sumę pieniędzy – maksymalnie 1000 funtów na rundę. W przedostatniej rundzie suma zdobyta przez graczy jest potrojona. W finale walczy dwóch niewyeliminowanych zawodników – każdy odpowiada na 5 pytań, w przypadku remisu obowiązuje zasada nagłej śmierci (są to zasady obowiązujące przy konkursie rzutów karnych w piłce nożnej). Zwycięzca zabiera zgromadzoną pulę pieniędzy.

Varia

  • W większości narodowych mutacji programu jest on prowadzony przez kobiety.
  • Wszyscy prowadzący są ubrani na czarno.
  • Polska wersja nosiła nazwę Najsłabsze ogniwo, była transmitowana przez TVN, a prowadziła ją Kazimiera Szczuka. Maksymalna możliwa wygrana to 27 000 złotych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki