FANDOM

EnglandWarwickshire

Warwickshire - hrabstwo niemetropolitarne w środkowej Anglii. Ośrodkiem administracyjnym hrabstwa jest Warwick. W Warwickshire mieszka 526 000 osób na powierzchni 526 tys. km². Największymi miastami hrabstwa są Nuneaton, Rugby, Leamington Spa i Bedworth.

Położenie

Hrabstwo graniczy od północy z hrabstwami West Midlands, Staffordshire i Leicestershire, z Northamptonshire od wschodu, [[Worcestershire z zachodu i Oxfordshire i Gloucestershire na południu. Pod względem powierzchnio jest hrabstwem średniej wielkości. Północna część Warwickshire jest gęsto zaludniona, z licznymi ośrodkami przemysłu ciężkiego - kopalniami węgla, fabrykami cementu, włókiennictwa i budownictwa. Część środkowa hrabstwa obejmuje miasta Warwick, Kenilworth i miejsce urodzenia i śmierci Szekspira Stratford-upon-Avon. Południowa część hrabstwa jest najmniej zurbanizowana i znajduje się na wzgórzach Cotswold. Zachodnia część historycznego Warwickshire porośnięta była lasem, w znacznej części wyciętym w okresie rewolucji przemysłowej.

Historia

Osadnictwo na terenie obecnego hrabstwa sięga epoki żelaza, o czym świadczą grodziska z tamtego okresu odkryte przez archeologów. Po inwazji rzymian przez obszar ten przebiegała zachodnia granica imperium. Największym ośrodkiem miejskim była Aluna, obecny Alcester. Po wycofaniu się Rzymian z Brytanii, tereny hrabstwa zostały zasiedlone przez plemiona anglo – saskie. W VIII wieku Warwickshire zostało częścią królestwa Mercji. Po zdobyciu Wyspy przez Normanów rozbudowano zamek w Warwick. Obszar rozwijał się dalej jako rolniczo - handlowy, zwłaszcza w obliczu rozwoju Birmingham, do którego ciążyły tereny hrabstwa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki