FANDOM

Walsall in 2007

Panorama Walsall

Walsall – miasto w Wielkiej Brytanii, w Anglii w hrabstwie West Midlands, położone na północny zachód od Birmingham i na wschód od Wolverhampton. Wchodzi w skład tzw. Black Country. Populacja miasta wynosi 174 994 mieszkańców (dane za r. 2001). Mieszkańcy miasta mają silne poczucie odrębności i nie lubią być uważani za mieszkańców Birmingham. Miasto ma profil przemysłowy.

Historia

Nazwa miasta pochodzi prawdopodobnie od słów Walh halh oznaczających „dolinę ludzi mówiących po celtycku”. Po raz pierwszy miasto wymienione było w r. 1002, jednak nie pojawia się w Domesday Book. na początku XIII w. Walsall był małą miejscowością o charakterze handlowym; prawo urządzania wtorkowego targu uzyskał w r. 1220. W XIV w. znany był jako "miasto stu handli" w przeciwstawieniu do Birmingham, zwanym the city of thousand trades. Miasto odwiedziła królowa Elżbieta I. Maria Tudor założyła w mieście szkołę Queen Mary's Grammar School. Rewolucja przemysłowa sprawiła, że z dwutysięcznego miasteczka Walsall stał się miastem o populacji ponad 85 tys. osób.

Varia

Szczyt Barr Beacon jest najwyższy na tej szerokości geograficznej na zachód od Uralu[1]. Tablica stwierdzająca ten fakt jest ustawicznie kradziona.

Przypisy

  1. Sedgley Bacon Tower

Więcej z Fandomu

Losowa wiki