FANDOM

Uckfield.jpg

High Street w Uckfield

Uckfield - miasto w Wielkiej Brytanii, w Anglii w hrabstwie East Sussex, położone nad rzeką Uck, jednym z dopływów Ouse, na krawędzi płaskowyżu Weald. Według szacunków za rok 2007 miasto zamieszkuje 13 873 osób. Miasto leży w pobliżu dróg krajowych A22 Londyn - Eastbourne i A26 na trasie Lewes - Tunbridge Wells.

Nazwa

Nazwa miasta początkowo brzmiała Uccafield i pochodzi od celtyckich słów oznaczających wysokość. Pierwotnie nazwa wywodzi się z praindoeuropejskiego Uchch'ya. Anglosasi zmienili trudną dla nich nazwę zmieniając końcówkę na feld - pole. Nazwa rzeki uck jest najpewniej zniekształceniem celtyckiego słowa oznaczającego potok lub strumień. Inna teoria mówi, że nazwę stanowi zniekształcona fraza oznaczająca "dąb na polu" (ang. oak in the field).

Historia

Pierwsza wzmianka w dokumentach pochodzi z końca XIII wieku, choć istnieją dowody na zamieszkiwanie tych ziem od czasów neolitu. Miasto rozwinęło się jako ośrodek na trasie pielgrzymek do Canterbury, Chichester i Lewes. Osada rozpoczęła swój rozwój od okolic mostu nad rzeką, włącznie z lokalnie popularną Pudding Cake Lane, gdzie znajdował się pub, który słynął z tego deseru.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki