FANDOM

EdenProject.jpg

Eden Project

St Austell (korn. Sen Ostell) - miasto w Wielkiej Brytanii, w Anglii w hrabstwie Kornwalia. Jest największym samodzielnym miastem Kornwalii, większym od stolicy hrabstwa Truro. Nie posiada jednak rady miejskiej, jej funkcje do kwietnia 2009 r. pełni administracja dystryktu Restormel. Położone jest w południowej części Półwyspu Kornwalijskiego, przy linii kolejowej Plymouth - Penzance w odległości 10 km od Kanału La Manche. Komunikacja autobusowa z Mevagissey i Fowey.

Atrakcje turystyczne

Niedaleko miasta (w granicach administracyjnych), między centrum a St Blazey znajduje się największy w Wielkiej Brytanii i jeden z największych w Europie ogród botaniczny i palmiarnia Eden Project. Zbudowany w latach 1995 - 2001 w wyrobisku starej żwirowni, składa się z kilku części, w tym kopuł zwanych biomami, w których osiągnięto warunki tropikalne. Zgromadzono tu ok. 20 000 gatunków roślin. Roczna liczbę zwiedzających szacuje się na 1 250 000.

W okolicy miasta znajdują się Zaginione Ogrody Heliganu, zaniedbane a następnie odkryte na nowo przez holenderskiego biznesmena. Unikalna roślinność ze względu na mikroklimat tropikalny.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki