Fandom

Wielka Brytania

Sir Alex Ferguson

439stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Sir Alex Ferguson (właśc. Sir Alexander Chapman Ferguson, ur. 31 grudnia 1941 roku w Glasgow) – były szkocki piłkarz, obecnie trener piłkarski klubu Manchester United F.C.

Kariera piłkarska

Karierę piłkarską rozpoczął w 1957 roku w klubie Queen's Park F.C. W następnej kolejności występował w St. Johnstone, Dunfermline Athletic F.C., z którym awansował do finału Pucharu Szkocji w 1965 roku, Rangers F.C., Falkirk F.C. oraz Ayr United. W 1974 roku zakończył występy. Przez 17 lat gry zdobył 167 goli w 327 meczach, grając na pozycji napastnika.

Trener

Pracę jako trener rozpoczynał w East Stirlingshire oraz St. Mirren. Od 1978 do 1986 roku prowadził klub Aberdeen F.C. Następnie na krótko przeniósł się do reprezentacji Szkocji, odchodząc po bardzo słabym występie na mistrzostwach świata (zaledwie 1 punkt w fazie grupowej). Od 6 listopada 1986 jest szkoleniowcem Manchesteru United. Z tym klubem został m.in. dziesięciokrotnie mistrzem Anglii oraz dwa razy zdobył puchar Ligi Mistrzów. W roku 1999 otrzymał tytuł szlachecki od królowej Elżbiety II. Dziś Ferguson jest najdłużej współpracującym z jednym klubem trenerem Wielkiej Brytanii.

Wiki.png To tylko zalążek artykułu. Jeżeli chcesz wesprzeć tę Wikię – rozbuduj go.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki