FANDOM

YellowTram

Tramwaj w Seaton

Seaton - miasto w Wielkiej Brytanii, w Anglii w hrabstwie Devon nad Kanałem La Manche, nad rzeką Axe. Popularna miejscowość wypoczynku letniego. Miasto znajduje się na zachodnim krańcu Wybrzeża Jurajskiego, na trasie pieszego szlaku turystycznego South West Coast Path. Miasto liczy 4 000 mieszkańców i posiada 3 300 domów; większość mieszkańców jest w wieku emerytalnym.

Historia

Osadnictwo w rejonie Seaton istniało 4 000 lat przed najazdem rzymskim. Na początku naszej ery miasto było ważnym portem rzymskim, również w średniowieczu istniał tu port wykorzystany w wojnie ze Szkotami. Pierwsza oficjalna wzmianka o Seaton pochodzi z bulli papieża Eugeniusza z r. 1146. W XIX w. miasto przekształciło się w ośrodek wypoczynkowy.

Tramwaj

Wąskotorowy tramwaj (rozstaw torów 15 cali) łączy miasto z Beer, Colyford i Colyton w sezonie letnim. Długość trasy wynosi 3 mile (ok 5 kilometrów). Linię wybudowano w roku 1949. Seaton jest jedną z najmniejszych miejscowości w Anglii posiadających własny tramwaj. Kursuje w okresie letnim.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki