FANDOM

Richard Hammond

Richard Hammond

Richard Hammond, ps. Chomik (ur. 19 grudnia 1969 w Solihull) – angielski prezenter telewizyjny w programach Brainiac oraz Top Gear.

Pseudonim

Jego pseudonim, Chomik (ang. Hamster) pochodzi od wzrostu bądź od sytuacji, kiedy w programie Top Gear nie zgodził się z opinią współprowadzącego, Jeremy'ego Clarksona i zjadł kartkę ze zdjęciem danego samochodu.i love him

Zwierzęta

Hammond ma w domu prawdziwy zwierzyniec. Jest właścicielem trzech koni, czterech psów, dwóch kotów, królika oraz kur i owiec.

Wypadek w Top Gear

Od 2002 roku Hammond wraz z Jeremym Clarksonem i Jamesem Mayem prowadzi program Top Gear. W dniu 20 września 2006 roku odniósł poważny wypadek podczas kręcenia scen do kolejnego odcinka.

Wypadek miał miejsce na pasie startowym jednego z lotnisk. 36-letni prezenter próbował pobić lądowy rekord prędkości Wielkiej Brytanii. Hammond kierował odrzutowo napędzanym bolidem o nazwie Vampire, który przyspieszając wytwarza przeciążenia zbliżone do tych występujących w nowoczesnych samolotach, a do hamowania wykorzystuje spadochrony. W momencie wypadku prędkościomierz samochodu wskazywał podobno ponad 480 \frac{km}{h} (370 mil na godzinę).

Jego bolid oderwał się od ziemi, wypadł z toru i wielokrotnie koziołkował. Ustalono, że przyczyną było pęknięcie przedniej prawej opony. Świadkowie zdarzenia dziwią się, że prezenter nie poniósł śmierci na miejscu.

W momencie dotarcia do niego ratowników Hammond był nieprzytomny, jednak gdy oczekiwał na transport do szpitala odzyskał świadomość i uskarżał się na ból pleców. Prezentera przetransportowano do szpitala w Leeds, gdzie stwierdzono u niego między innymi uraz mózgu.

Rankiem 22 września jego stan został określony jako stabilny, a Hammond został przeniesiony z oddziału intensywnej terapii. 23 września, niespełna 30 godzin po zdarzeniu, postawił pierwsze kroki po wypadku. W następnym tygodniu przetransportowano go do znajdującego się bliżej jego domu szpitala w Gloucestershire. Opiekujący się nim neurolog ocenił czas całkowitego powrotu do zdrowia na około 6 miesięcy, mimo iż pierwotnie obawiano się, że Richard spędzi w szpitalu nawet ponad rok.

Hammond wrócił do zdrowia i 28 stycznia 2007 wyprawiono mu uroczyste wejście do studia i poprowadził wraz z Jeremy'm Clarksonem i Jamesem Mayem pierwszy odcinek dziewiątej serii Top Gear na antenie BBC. Pierwsze jego słowa to: W życiu nie miałem większego obciachu!

Brainiac

Richard Hammond prowadził również cztery pierwsze serie programu Brainiac, gdzie przeprowadza niekonwencjonalne a czasami też kontrowersyjne eksperymenty w konwencji popularnonaukowej. W Polsce program Brainiac jest obecnie nadawany przez kanały telewizyjne Discovery Channel oraz Discovery Science. Po czwartej serii zastąpił go Vic Reeves, jednak, jak mówią twórcy programu, nie miało to związku z wypadkiem w Top Gear.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki