FANDOM

Peterborough Front.JPG

Katedra w Peterborough

Peterborough (wym. /ˈpiːtɚbərə/ albo /ˈpiːtɚbʌroʊ/) – miasto w Anglii, w hrabstwie Cambridgeshire na terenie niezależnej jednostki administracyjnej. Posiada status city, Położone jest 121 km na północ od Londynu, nad rzeką Nene. Według stanu na r. 2006 liczy około 163 tys. mieszkańców.

Historia

Zaludnianie obszaru miasta datuje się od epoki brązu a nawet wcześniej. Na terenie miasta znajdują się również ślady osadnictwa z epoki rzymskiej. W okresie anglosaskim w mieście założono klasztor, który rozbudowano a następnie wybudowano katedrę. W średniowieczu redagowano tu jedną z kronik anglosaskich, zwanych obecnie "kroniką z Peterborough". Podczas angielskiej wojny domowej miasto było podzielone między rojalistów a siły parlamentu, gdyż leżało na granicy wpływów poszczególnych sił. Miasto rozbudowywało się do czasów rewolucji przemysłowej jako ośrodek wydobycia gliny i produkcji cegieł. Impet do rozwoju dało wybudowanie linii kolejowej w 1850 roku. Po II wojnie światowej jego rozwój został zatrzymany aż do lat sześćdziesiątych, kiedy miasto zostało rozbudowane w ramach tzw. planu New Town.

Gospodarka

W r. 2003 dochód samodzielnej jednostki administracyjnej wyniósł 2 932 mln funtów, z czego w sektorze usług osiągnięto 2 189 mln, co określa miasto jako miasto o niewielkim udziale przemysłu. Jest jednym z najszybciej rozwijających się ośrodków biznesowych w Anglii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki