FANDOM

1587781341 0df7cdfb48.jpg

Młyn w Oswaldtwistle

Oswaldtwistle (wym. /'ɒzl'twɪzl/) – miasto w Wielkiej Brytanii, w Anglii, w hrabstwie Lancashire przy kanale LeedsLiverpool, 5 km na południowy wschód od Blackburn. w r. 2001 miasto zamieszkiwało 12 532 osób.

Nazwa

Nazwa miasta pochodzi od słów Oswald i Twistle. To ostatnie słowo pochodzi od staroangielskiego zwrotu oznaczającego "spotkanie się strumieni". Według legendy, nazwę miejscu nadał król Northumbrii, św. Oswald, po przekroczeniu tego miejsca. Bardziej prawdopodobne jest nazwanie miasta imieniem jednego z właścicieli.

Historia

Rozwój miasta przypada na okres rewolucji przemysłowej, kiedy w mieście powstały młyny bawełny, ulokowane tam za sprawą baroneta Roberta Peela w r. 1750. W mieście działał również James Hargreaves, wynalazca przędzarki „Spinning Jenny”. W r. 1826 doszło do rozruchów w przędzalni, które powstały na wskutek wprowadzenia wynalazków (m. in. „Spinning Jenny”) ograniczających potrzebę użycia siły ludzkiej i wprowadzających masowe zwolnienia i obniżkę płac. Doszło do zamieszek i niszczenia urządzeń tkackich.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki