FANDOM

Nuneaton WEB

Centrum Nuneaton

Nuneaton (czyt. /nʌn'i:tən/) – miasto w Anglii w hrabstwie Warwickshire, największe miasto hrabstwa. Położone jest na północy hrabstwa, 14 km na północ od Coventry i 166 km od Londynu nad rzeką Anker. Było miejscem urodzenia i zamieszkania pisarza George'a Eliota. Miasto zamieszkuje według danych na r. 2008 73 tys. mieszkańców. Węzeł kolejowy południowej części Midlands.

Historia

Nazwa miasta wywodzi się od XII-wiecznego zakonu benedyktynów, wokół którego rozwijało się miasto, jednak historia osadnictwa rozpoczęła się o wiele wcześniej; w Domesday Book było wzmiankowane jako mała osada. W r. 1233 w mieście odbył się pierwszy targ; cotygodniowe targi odbywają się z niewielkimi przerwami do dziś. Gdy Henryk VIII ogłosił rozwiązanie zakonu, miasto było już dobrze prosperującym ośrodkiem; w r. 1522 nadano miastu królewski przywilej powołania szkoły. Z chwilą wzrostu zapotrzebowania na energię miasto zaczęło rozwijać się dzięki wydobyciu węgla; w okresie rewolucji przemysłowej stało się centrum włókiennictwa a także przemysłu mineralnego i materiałów budowlanych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki