Fandom

Wielka Brytania

Moretonhampstead

439stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
2889757077 d40f27f9d0.jpg

Almshouse w Moretonhampstead

Moretonhampstead - miasto w Wielkiej Brytanii, w Anglii w hrabstwie Devon, położone na skraju Parku Narodowego Dartmoor w dolinie Wray. W 2002 roku uzyskała tytuł Village of the Year. Mimo oficjalnego statusu miasta miejscowość zachowuje wiejski charakter. Symbolem miasta jest krogulec.

Nazwa

Pochodzi od saksońskiego słowa mortun oznaczającego teren w pobliżu wrzosowiska. Drugi człon - "Hampstead" dodano później. Jest uważana za najdłuższą pojedynczą nazwę miejscowości w Anglii.

Historia

Północna część hrabstwa była zasiedlona już w czasach saksońskich po roku 682. W Domesday Book z r. 1086 pojawiła się rezydencja Moreton, której właściciel miał 5 tys. owiec. Wełna stanowiła podstawę istnienia miejscowości przez następnych 700 lat. Miasto uzyskało przywileje targowe w roku 1207 - pięciodniowy targ mógł być urządzany raz na rok. Miasto prosperowało dobrze do czasu początków rewolucji przemysłowej, kiedy spadła atrakcyjność wełny, zastąpionej przez przemysłowo wytwarzaną bawełnę. Ponadto w czasach nowożytnych miasto strawiło kilka pożarów.

Zabytki

  • Almshouses - domy w stylu jakobińskim z XVII wieku
  • Mearsdon Manor - dworek z XIII wieku zbudowany przez księcia Devonu, Philipa Courtenay'a.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki