FANDOM

Rondo w Milton Keynes

Milton Keynes – nowoczesne miasto w Anglii w hrabstwie Buckinghamshire, 75 km od Londynu. Miasto znajduje się w połowie drogi pomiędzy Londynem a Birmingham oraz między Oksfordem a Cambridge. Zamieszkałe przez 184 000 osób. Jest miastem partnerskim Tychów.

Powstanie miasta

W latach 60. dwudziestego wieku rząd brytyjski zadecydował o wybudowaniu nowego miasta, aby zmniejszyć gęstość zaludnienia dwóch największych miast Anglii Londynu i Birmingham. Lokalizację wybrano w miejscu równo oddalonym od Londynu, Oksfordu, Leicester i Birmingham, tak aby z czasem utworzyło samodzielne centrum. Nazwę wzięto od dwóch niewielkich wsi zlikwidowanych w procesie tworzenia miasta.

Założenia urbanistyczne

Przy projektowaniu bazowano na koncepcji miasta-ogrodu. Założono, że miasto nie będzie miało jednego znaczącego centrum. Układ ulic oparto na prostokątnej siatce w układzie hierarchicznym (ulice ważniejsze i mniej ważne). Główną ideą była niewielka (ok. kilometrowa) odległość między największymi ulicami siatki. Skrzyżowania większości ulic mają charakter rond; Milton Keynes jest nieoficjalne uważane za miasto o największej liczbie rond w Anglii. Większość ulic oddzielona jest od terenów zabudowanych pasami zieleni lub drzewami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki