FANDOM

Masakra w Hungerford - jednorazowy akt terroru w dn. 19 sierpnia 1987, którego dopuścił się robotnik Robert Ryan, w wyniku którego zmarło 17 osób. jest to największe wydarzenie tego typu w powojennej Anglii, które doprowadziło do zmiany w przepisach prawnych odnoście posiadania broni palnej.

Michael Ryan

Urodzony 18 maja 1960 r. w Hungerford. Pochodził z pełnej rodziny, jego ojciec zmarł w wieku 80 lat w Swindon na 3 lata przed tragedią, matka pracowała w szkolnej stołówce. Ryan był jedynakiem, często zastraszanym w szkole. Interesował się bronią, sztukami walk Wschodu, był fanem filmów typu Rambo. Miał prawo posiadania broni.

Przebieg

19 sierpnia 1987 dwudziestosiedmioletni uzbrojony w kilka rodzajów broni, w tym karabin AK-47 i pistolet Beretta robotnik Michael Robert Ryan rozpoczął strzelaninę tuż po południu 11 km na zachód od Hungerford, w hrabstwie Wiltshire. Następnie własnym samochodem pojechał do Hungerford. Strzelaninę kontynuował na stacji benzynowej po drodze, ale chybił. Część dalsza tragedii rozegrała się już w Hungerford. Tam podpalił dom matki, zastrzelił ją i jej psa a następnie podpalił dom. Zastrzelił oficera policji, który przybył na miejsce zdarzenia i następnie poruszając się w kierunku Southview zabijał przypadkowe osoby. Oddał również strzał do karetki pogotowia, która przyjechała z pomocą. Ok. godz. 14.30 Ryan zabarykadował się w budynku technikum, które ukończył. O 19.00 popełnił samobójstwo.

Pokłosie

W sumie zastrzelił szesnaście osób łącznie ze swoją matką i ranił następnych piętnaście. Masakra doprowadziła do znacznych ograniczeń w prawie posiadania broni w Wielkiej Brytanii, ustawą z r. 1981.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki