FANDOM

Market Harborough Grammar School.jpg

Old Grammar School

Market Harborough - miasto w Wielkiej Brytanii, w Anglii, w hrabstwie Leicestershire, położone na południu hrabstwa, przy granicy z Northamptonshire, nad rzeką Welland, 23 km na południe od Leicester i 16 km na północ od Kettering. Stacja kolejowa na trasie Londyn - Leeds. Według stanu na r. 2001 miasto zamieszkiwało 20 785 osób. W mieście działa rozgłośnia radiowa, HFM 102.3 FM.

Historia

Domesday Book wymienia wieś Bowden, która dała początek miastu. Sam organizm miejski powstał z rezydencji wiejskiej w drugiej połowie dwunastego wieku, głównie dla celów handlowych i taką funkcję pełniło aż do dwudziestego wieku. W latach 1300 - 1320 powstał tu kościół The Steeple of Harborough. W średniowieczu podzielono centrum na czterdzieści osiem parceli (yards) - każda należała do innego kupca. Ślady tego podziału zachowały się aż do dziś. Podczas angielskiej wojny domowej był ośrodkiem a następnie główna kwaterą rojalistów, gdzie zapadła m. in decyzja o bitwie pod Naseby. W XVIII w. miasto przeszło przeobrażenie - drewniane, kryte strzechą domy zastąpiono budynkami z surowców mineralnych. W XIX w. na fali rewolucji przemysłowej miasto stało się ośrodkiem przemysłowym, z cegielnią i browarem, produkowano tu również mąkę grochową.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki