Fandom

Wielka Brytania

Lydney

439stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
KoscioliokoliceLydney.jpg

Kościół w Lydney

Lydney - miasto w Wielkiej Brytanii, w Anglii w hrabstwie Gloucestershire, położone na północnym brzegu rzeki Severn w pobliżu Lasu Dziekańskiego, przy granicy z Walią przy drodze krajowej A 48. W pobliżu rzymska świątynia w hołdzie bogini Nodens, czynna w sezonie letnim.

Historia

Na terenie miasta istniało osadnictwo z czasów inwazji rzymskiej. W średniowieczu istniał tu targ powstały w r. 1268. Mieszkańcy miasta zajmowali się głównie rybołówstwem i pracami w pobliskim lesie. W okresie rewolucji przemysłowej powstały tu zakłady metalowe, a do miasta dociągnięto linię kolejową na trasie Gloucester - Cardiff.

Atrakcje turystyczne

  • W pobliżu miasta znajduje się park ze kompleksem celtyckich świątyni, m. in. FAndrceltyckiego boga Nodens, porównywalnego z rzymskimi Marsem i Merkurym. Ogród odkrył w roku 1920 Mortimer Wheeler, on też ustalił jego założenie na rok 364 n. e. Z ogrodu rozciąga się widok na dolinę rzeki Severn. Park czynny dla zwiedzających jedynie wiosną.
  • W mieście stacja początkowa zabytkowej kolei parowej w głąb Lasu Dziekańskiego, do Parkend.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki