FANDOM

EnglandLincolnshire.png
Lincsfarmland.jpg

Krajobraz rolniczy Lincolnshire

Lincolnshire (w skrócie Lincs) - hrabstwo niemetropolitarne w regionie East Midlands w środkowej Anglii. Na hrabstwo ceremonialne sklada się siedem dystryktów i dwie samodzielne jednostki administracyjne - North Lincolnshire i North East Lincolnshire. Z powierzchnią 6 959 km² jest drugim co do wielkości hrabstwo Anglii. Hrabstwo zamieszkuje 993 300 osób. Ośrodkiem administracyjnym hrabstwa jest Lincoln.

Położenie

Hrabstwo graniczy od wschodu z Morzem Północnym, poza tym z hrabstwami Norfolk, Cambridgeshire od południa, Rutland, Leicestershire, Nottinghamshire, South Yorkshire i East Riding of Yorkshire. Z hrabstwem Northamptonshire łączy je granica o długości dziewiętnastu metrów. Dla potrzeb geograficznych wyróżnia się zwykle trzy części: południową, zwaną Lincolnshire Fens, północną oraz silnie zurbanizowane estuarium rzeki Humber.

Historia

Hrabstwo powstało na terytorium królestwa Lindsey i tę nazwę nosiło przez pewien czas, tak też zostało opisane w Domesday Book z r. 1086. Obszar hrabstwa był zamieszkały od czasów przedrzymskich, ślady dawniejszego osadnictwa odkryto w miastach Boston i Frampton. W średniowieczu w Lincoln istniał zamek, używany przez Wilhelma Zdobywcę do ochrony wybrzeża. Podczas angielskiej wojny domowej hrabstwo stało po stronie sił parlamentu jako część tzw. Sprzymierzenia Wschodniego. Rozwinięte podczas rewolucji przemysłowej było centrum przemysłu maszynowego, poza tym rozwinęło się tu rybołówstwo. Podczas II wojny światowej znajdowały się tu bazy Royal Air Forces.

Gospodarka

W roku 2003 przyrost brutto hrabstwa wyniósł 8 149 mln funtów, z czego 5 383 mln przypada na sektor usług, 2 518 mln na przemysł i 518 mln na rolnictwo. Hrabstwo cechuje profil rolniczy, głównie produkcja zbóż i rzepaku. W południowej części hrabstwa na żyznych glebach uprawia się warzywa: kapustę, cebulę i kalafiory.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki