Fandom

Wielka Brytania

Leamington Spa

439stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Leaming.jpg

Główna promenada Leamington

Royal Leamington Spa, skracany do Leamington Spa lub Leamington - miasto uzdrowiskowe w Anglii, w hrabstwie Warwickshire położone nad rzeką Leam, 16 km na południe od Coventry i 25 km od Birmingham. Uważa się, że miasto leży najbliżej geograficznego środka Anglii. W r. 2001 jego populacja wynosiła 45 114 osób, co dawało mu trzecie miejsce w hrabstwie po Nuneaton i Rugby. W mieście znajduje się wiele parków i ogrodów. Miasto jest notorycznie nękane przez powodzie.

Historia Edytuj

Leamington jest miastem stosunkowo młodym, aczkolwiek był wymieniony już w Domesday Book (1086 r.) jako Lamintone. Znaczenia nabrał dopiero po odkryciu leczniczego charakteru miejscowych wód. Pierwsze źródło zastoowane komercyjnie zostało odkryte w r. 1784. Dwadzieścia lat później otwarto stację pomp i infrastrukturę uzdrowiskową Royal Pump Rooms and Baths. Leamington stał się modnym ośrodkiem leczniczo-wypoczynkowym, przyciągającym znanych i bogatych kuracjuszy. W r. 1838 królowa Wiktoria nadała miastu przedrostek royal. Uzdrowisko straciło znaczenie w II połowie XIX wieku, aczkolwiek właśnie w tym okresie Leamington stał się popularnym celem turystycznym dla mieszkańców dynamicznie rozwijających się Coventry i Birmingham. W okresie II wojny światowej w mieście mieszkała Wolna Armia Czechosłowacka.

Gospodarka Edytuj

Największym przemysłem miasta jest turystyka. Do niedawna istniały tu zakłady Forda produkujące silniki, zlikwidowane w r. 2008. W Leamington znajdują się firmy wytwarzające gry komputerowe.

Więcej w Fandom

Losowa wiki