FANDOM

Savile.jpg

Jimmy Savile

Jimmy Savile (pełne nazwisko Sir James Wilson Vincent Savile, czyt. /'sævɪl/) OBE ur. 31 października 1926 w Leeds, brytyjski dziennikarz muzyczny, DJ, showman, prezenter radiowy i telewizyjny, wieloletni prezenter telewizyjnej listy przebojów Tops of the Pops, prezenter programu BBC World Service Vintage Chart Show. W przeszłości uprawiał maraton. Jest kontrowersyjną i rozpoznawalną osobą w świecie brytyjskiego show biznesu.

DJ

Wkrótce po wojnie rozpoczął pracę disc-jockeya w lokalach rozrywkowych i gastronomicznych Londynu. Nieoficjalnie nosi tytuł pierwszego profesjonalnego DJ - Anglii. Jako pierwszy zaczął uzywać dwóch gramofonów do miksowania.

Dziennikarz

Karierę w mediach rozpoczął w roku 1958]w Radio Luxembourg, które nadawało programy muzyczne m. in. w języku angielskim. Latem 1960 zadebiutował w telewizji BBC programem muzycznym Young At Heart. Od 1964 roku prowadził telewizyjną listę przebojów Top of the Pops Był jej pierwszym prezenterem - i zarazem ostatnim, poprowadził w roku 2006 ostatnie wydanie. Prowadził również popularny program telewizyjny Jim'll fix it. Znany z licznych skandali na tle obyczajowym.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki