FANDOM

Ilkley - The Grove - September 2007

Centrum miasta

Ilkley - miasto w Wielkiej Brytanii, w Anglii, w hrabstwie West Yorkshire, położone na jego północy, w obrąbie gminy metropolitarnej Bradford, 20 km na północ od Bradford. Miasto leży na południowym brzegu rzeki Wharfe. W roku 2001 liczyło 13 828 mieszkańców. Jest miastem turystycznym i uzdrowiskowym, z architekturą typową dla stylu wiktoriańskiego. Na południe od miasta znajduje się duże wrzosowisko Ilkley Moor.

Historia

Najwcześniejsze ślady zamieszkania człowieka na terenie obecnego miasta pochodzą z okresu mezolitu, z roku 11 000 p.n.e. Obszar był nieprzerwanie zamieszkany od czasów epoki brązu, w okolicach znajdują się liczne ślady z tego okresu, m. in. rzeźba swastyki. W r. 79 Rzymianie zbudowali tu fort Olicana, obecnie w centrum miasta. W Domesday Book z r. 1086 miasto pojawia się jako Ileclliue. W wiekach XVII i XVIII miejscowe wody zyskują sławę wód leczniczych i rozpoczyna się kariera miejscowości jako uzdrowiska. w r. 1865 kurację przeszedł tu Karol Darwin. W XX w. miasto stało się sypialnią dla Leeds i Bradford.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki