FANDOM

Ilford Redbridge Town Hall

Ilford Redbridge Town Hall

Ilford - dzielnica Wielkiego Londynu położona w gminie London Borough of Redbridge na północnym wschodzie organizmu miejskiego, na wschód od południka zero 14 km od Charing Cross. W r. 1961 populacja miasta wynosiła 178 000 mieszkańców. W Ilford istnieje liczna diaspora żydowska, oceniana na 20 000 osób, jak również ponad dziesięciotysięczna społeczność hinduska. Jest jednym z dużych centrów miejskich. Dla odróżnienia od sąsiedzkiego Ilford w gminie London Borough of Newham w historii używano nazwy Great Ilford.

Historia

Nazwa po raz pierwszy pojawia się w Domesday Book z r. 1086 pod postacią Ileford oznaczającą "bród nad rzeką Hyle". Był wsią w hrabstwie Essex; w r. 1653 liczył 50 domów, a w r. 1801 jego populacja wynosiła 1724 osoby. W r. 1894 stał się miastem tego hrabstwa. W r. 1926 stworzono gminę miejską (ang. Municipal Borough of Ilford); później wielokrotnie miasto próbowało uniezależnić się od hrabstwa Essex. W 1965 Ilford stał się częścią Wielkiego Londynu. W r. 1879 powstały tu zakłady produkcji filmów fotograficznych, działające do dziś jako Ilford Foto, partner szwajcarskiego koncernu chemicznego CIBA-Geygy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki