FANDOM

HerefordSkyline

Panorama Hereford

Hereford – miasto w Wielkiej Brytanii, w Anglii, w hrabstwie Herefordshire, w pobliżu granicy z Walią, nad rzeką Wye. Populacja miasta wynosi 54 tys. mieszkańców. Miasto posiada status city. Ośrodek przemysłu spożywczego, m. in browarnictwa i produkcji cydru. W Hereford swoją kwaterę główną mają elitarne brytyjskie jednostki SAS (Special Air Service).

Położenie

Miasto leży 26 km na zachód od granicy z Walią, 34 km na południowy zachód od Worcester.

Historia

Miasto zostało założone w roku 700 i stało się stolicą księstwa Mercji. Od Xii w. jest miastem katedralnym. Przez związki z Francją biskupa Herford Petera Aigue Blanche, miasto dało nazwę dwóm przedmieściom Paryża: Alfortville i Maisons-Alfort. W późnym średniowieczu istniał tu zamek, rywalizujący o pierwszeństwo z Windsorem. Był on zbudowany z myślą o powstrzymaniu ataków z Walii.

Katedra

W Hereford znajduje się katedra zbudowana w 1079 r. posiadająca tzw. Mappa Mundi, czyli mapę świata datowaną na XIII stulecie. Jako środek świata zaznaczono tam Jerozolimę, ogród Edenu umiejscowiono na obrzeżach świata, zaś Wielką Brytanię i Irlandię na północnym zachodzie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki