FANDOM

EnglandGloucestershire.png

Gloucestershire - hrabstwo niemetropolitarne w południowo-zachodniej Anglii, składające się z sześciu dystryktów niemetropolitarnych, a jako hrabstwo ceremonialne obejmujące także jednolitą jednostkę administracyjną South Gloucestershire. Ośrodkiem administracyjnym jest Gloucester. Inne duże ośrodki to Cheltenham, Cirencester i Tewkesbury. Hrabstwo zamieszkuje 823 500 osób na powioerzchni 3 150 km².

Położenie

Hrabstwo leży na wzgórzach Cotswold w zyznej dolinie rzeki Severn, obejmuje również kompleks leśny Forest of Dean. Graniczy od zachodu z hrabstwem Gwent w Walii.

Historia

Gloucestershire jest hrabstwm historycznym, wymienionym w Kronice Anglosaskiej w X wieku, choć niektóre obszary, jak np. Winchcombe czy Forest of Dean przyłączono dopiero w wieku XI. Na początku do hrabstwa należało również miasto Bristol, które uzyskało samodzielność terytorialną dopiero za czasów rewolucji przemysłowej. W roku 2007 hrabstwo nawiedziła największa w historii fala powodzi.

Gloucester w kulturze

  • Kompleks leśny Forest of Dean służy jako lokalizacja jednej z powieści o Harrym Potterze. Autorka, J. K. Rowling urodziła się i wychowała w Gloucestershire.
  • Książę Karol jest właścicielem dużej posesji na terenie hrabstwa, w okolicach Tetbury.
  • Akcja filmu Hot Fuzz toczy się w fikcyjnym mieście w Gloucestershire; w rzeczywistości film nakręcono w Wells w hrabstwie Somerset.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki