FANDOM

Gloucester Skyline

Panorama miasta

Gloucester - miasto w Anglii, ośrodek administracyjny hrabstwa Gloucestershire. Miasto położone w dolinie rzeki Severn około 180 km. na zachód od Londynu, 72 km na południe od Birmingham i 51 km na północ od Bristolu. Port nad rzeką Severn, połączony kanałem żeglownym Gloucester-Sharpnes (długość 26 km) z jej obszarem ujściowym. Populacja miasta to ok. 123 tys. mieszkańców (2001 r,).

Historia

Miasto założone w roku 48 naszej ery przez Rzymian jako Glevum. Pierwsze przywileje uzyskało w r. 1155, a nadał je król Henryk II. Miasto zdobyte przez Saksonów w r. 577. Przed podbojem przez Wilhelma Zdobywcę było siedzibą zamku królewskiego. W r. 1223 miasto strawił pożar.

Zabytki

Wśród interesujących zabytków wymienić należy pochodzący z XIX wieku port - The Dock wraz z magazynami, w jednym z nich znajduje się Muzeum Żeglugi Śródlądowej - National Waterways Museum w pozostałych Centrum Antyków - Antique Centre oraz lokalny Urząd Miasta - City Council, pozostałe magazyny przekształcono na apartamenty i mieszkania. Katedra - doskonale zachowana średniowieczna budowla wyróżniająca się na tle miasta swą 68 metrową wieżą. W Katedrze kręcono sceny do Harrego Pottera.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki