FANDOM

ConstabularyFalmouth

Stara komenda policji w Falmouth

Falmouth (korn. Aberfal - miasto w Wielkiej Brytanii, w Anglii w hrabstwie Kornwalii, położony nad Kanałem La Manche u ujścia rzeki Fal, przy drodze krajowej A39. W r. 2001 miasto zamieszkiwało 21 635 osób. W mieście znajduje się port, uznana jako trzeci pod względem głębokości port naturalny na świecie. W mieście znajduje się koledż uniwersytecki.

Historia

Oryginalna nazwa miasta to Penny-cwm-cuic. Za czasów Henryka VIII wybudowano tu zamek Pendennis castle. Falmouth rozwinęło się jako przedmieście innego miasta, Penryn. Oficjalnie powołane przez sir Johna Killigrewa w okolicy roku 1613. Pod koniec XVI w. przy zagrożeniu ze strony hiszpańskiej Armady, wybudowano mury obronne. Podczas angielskiej wojny domowej zamek Pendennis jako ostatni poddał się siłom parlamentu. W r. 1836 w porcie Falmouth swą wyprawę dokoła świata zakończył Karol Darwin. W r. 1863 do miasta dotarła kolej, która spowodowała rozwój miasta, również jako ośrodka wypoczynkowego. Podczas II wojny światowej w bombardowaniach zginęło 31 osób.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki