FANDOM

High Street, Daventry

High Street

Daventry (czyt. /ˈdævəntri/ albo /ˈdeɪntɹɪ/) – miasto w Wielkiej Brytanii, w Anglii w hrabstwie Northamptonshire. Miasto położone jest 124 km na północny zachód od Londynu, 22 km na zachód od Northampton oraz 16 km na południowy wschód od Rugby. Miasto zamieszkuje ponad 22 tys. osób (wg stanu na rok 2001).

Historia

Na pobliskim Borough Hill znaleziono dowody kultury materialnej z epoki żelaza i jedno z największych grodzisk w Wielkiej Brytanii, pochodzące sprzed 5000 lat. Dowodem na osadnictwo rzymskie są pozostałości rzymskiej willi. W roku 1255 wybudowano tu opactwo. W tym samym czasie miasto uzyskało prawa do targu. Podczas angielskiej wojny domowej Karol I przebywał w Daventry w roku 1645 po szturmowaniu garnizonu sił parlamentu w Leicester.

Radiofonia

W r. 1925 BBC wybudowało tu stację nadawczą, a od r. 1332 nadawało stąd BBC World Service. W r. 1935 przy wykorzystaniu urządzeń stacji po raz pierwszy dokonano prezentacji radaru. Stacja została zamknięta w r. 1992; obecnie nadawany jest tylko sygnał'"DTY" dla lotnictwa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki