FANDOM

PICT0016.JPG

Prom łączący obie części Cowes

Cowes - miasto w Wielkiej Brytanii, w Anglii, na wyspie Wight, w północnej jej części, rozdzielone rzeką Medina na dwie części - zachodnią i wschodnią, zwane tradycyjnie West Cowes i East Cowes Łączna liczba mieszkańców wynosi ok. 23 tys. Miasto przemysłowo turystyczne; szczyci się posiadanie największej na świecie flagi brytyjskiej umieszczonej na jednym z budynków na nadbrzeżu.

Transport

Miasto jest największym ośrodkiem komunikacyjnym za sprawą dwóch przystani promowych, z których odpływają promy do Southampton: pasażerskie z West Cowes i osobowo-pasażerskie z East Cowes. Obie części miasta łączy prom łańcuchowy umożliwiający przeprawę przez rzekę Medina. Dobre połączenie autobusowe obu części z Newport i Ryde.

Przemysł

Miasto od dawna było odrodkiem szkutniczym i produkcji związanej z wytwarzaniem łodzi; tu po raz pierwszy przeprowadzono testowanie poduszkowców. Ten typ produkcji utrzymuje się do dzisiaj. Miasto jest również ośrodkiem turystycznym - w pobliżu znajduje się letnia rezydencja królowej Wiktorii - Osborne House.

Polonica

Podczas II wojny światowej w obronę Cowes przed nalotami niemieckimi włączył się niszczyciel ORP 'Błyskawica", walnie przyczyniając się do uratowania miasta. Odwaga załogi została doceniona - w roku 2004 imieniem kapitana statku Planckiego został nazwany plac w Cowes[1]

Przypisy

  1. Speciel celebration of ship that saved Cowes

Więcej z Fandomu

Losowa wiki