FANDOM

Coventry Cathedral ruins.jpg

Ruiny katedry w Coventry

Coventry - miasto w środkowej Anglii, w hrabstwie West Midlands, położone na wschód od Birmingham. Populacja wynosi 307 tys. mieszkańców, co daje miastu dwunaste miejsce w Anglii. Jest miastem partnerskim Warszawy.

Historia

Tradycyjnie podaje się, żehistoria Coventry zaczyna od roku 1043, kiedy Leofric, książę Mercji i jego żona lady Godiva założyli tu benedyktyńskie opactwo; historia zasiedlenia tych terenów jest jednak znacznie dłuższa i sięga epoki żelaza.

Prawa miejskie miasto uzyskało w 1153. W średniowieczu miasto było znane jako ważny ośrodek tkactwa. Szybko awansowało do statusu city, który został nadany w roku 1345; w r. 1451 Coventry stało się samodzielnym hrabstwem. W tym czasie w mieście wybudowano mury obronne. Podczas wojny domowej Coventry wsparło siły Parlamentu, w wyniku czego król Karol II rozkazał zniszczyć mury miejskie. Miasto było wrogo nastawione do rojalistów; w tym czasie prawdopodobnie powstało powiedzenie "wysłać kogoś do Coventry" (send somebody to Coventry) w znaczeniu "poddać ostracyzmowi". W XVIII w. w mieście rozkwita produkcja zegarów a wiek później - rowerów firmy Rover. To właśnie od pojazdów z Coventry polski rower wywodzi swą nazwę. Na początku XX w., kiedy Rover rozpoczął produkcję samochodów, w mieście rozwinął się przemysł motoryzacyjny. Podczas II wojny światowej miasto przeżyło ciężkie bombardowania, które zniszczyły praktycznie całe centrum miasta. Jedynym ostałym budynkiem w tej części była katedra.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki