Fandom

Wielka Brytania

Cotswold

439stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Cotswolds.bibury.cottages.750pix.jpg

Krajobraz wzgórz Cotswold

Cotswold (ang. Cotswolds lub Cotswold Hills) to pasmo wzgórz wapiennych w południowo-środkowej Anglii na terenie sześciu hrabstw, o długości 145 km i szerokości 40 km. Najwyższe wzniesienie Cleeve Cloud liczy 330 m n.p.m. Na wzgórzach Cotswold swój obszar źródłowy ma rzeka Tamiza. Wzgórza są działem wód między dorzeczami rzek Severn i Tamizy. Rejon wykorzystywany do wydobywania wapieni, liczne kamieniołomy. Ruiny opactwa Hailes Abbey (1246 r.) Pod względem rolniczym wzgórza zdominowane są przez hodowlę owiec. Obszar w dużej części pokrywa strefa chronionego krajobrazu.

Przebieg

Wzgórza połozone są na terenie sześciu hrabstw: Gloucestershire, Oxfordshire, Warwickshire, Somerset, Worcestershire i Wiltshire. Północny zrąb masywu kończy się spadzistym uskokiem do doliny rzeki Severn i Avon. Obszar ten znany jest z wydobycia wapienia. Wschodnia granica masywu to miasto Oksford i zachodnia część Stroud. Na południowym wschodzie masyw sięga doliny Tamizy. Południe stanowi linia Bath - Chipping Sodbury.

Na terenie Cotswold odnajdywane są liczne ślady kultury megalitycznej. Terytorium 2 038 km2 objęte jest strefą krajobrazu chronionego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki