FANDOM

800px-Centre bracknell GB

Centrum Bracknell

Bracknell — miasto w Wielkiej Brytanii, w Anglii, w hrabstwie Berkshire, 53 kilometry na zachód od Londynu i 18 km na południowy wschód od Reading. Liczy około 109,6 tys. mieszkańców (stan na rok 2001). Miasto jest otoczone lasami.

Historia

Miasto leży na terytorium dawnych wiosek Easthampstesd i Ramslade. Osadnictwo na tym obszarze sięga okresu epoki żelaza. W czasach historycznych wsie były miejscem polowań królewskich; mieszkała tu Katarzyna Aragońska do czasu sfinalizowania jej sprawy rozwodowej. W r. 1949 Bracknell został zaprojektowany jako nowe miasto.; Miejsce wybrano dlatego, .że zbudowanie miasta w tym miejscu zapewniało nienaruszenie żyznych ziem a także przez teren przebiegała linia kolejowa. Miasto zaprojektowano dla 25 tys. osób. Centrum miasta pochodzi z lat 60. i zaplanowano jego renowację kosztem 750 milionów funtów.

Gospodarka

Miasto przyciąga firmy wysoko rozwiniętych technologii: tu znajdują się brytyjskie oddziały firm Panasonic, Siemens-Fujitsu, Siemens Nixdorf i Novell. Ponadto Bracknell jest centralą ogólnoangielskiej sieci luksusowych marketów Waitrose i brytyjskiego oddziału BMW.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki