FANDOM

Rcr

Royal Crescent

Bath – miasto angielskie, historycznie miasto hrabstwa Somerset, położone na północny wschód od Bristolu, w kotklinie utworzonej przez wzgórza Mendip.. jest centrum administracyjnym autonomicznej jednostki Bath and North East Somerset. Ma status city. Siedziba uniwersytetu. Miasto znane od czasów panowania rzymskiego; mieściły się tu łaźnie termalne, wykorzystujące naturalne ciepło wód geotermalnych.

Populacja

Liczba mieszkańców miasta utrzymuje się na stałym poziomie wynoszącym około 80000 – 85000 osób. Jedną z nich była Jane Austen – akcja jej dwóch książek rozgrywa się właśnie w Bath, a w każdym jej dziele miasto odgrywa przynajmniej symboliczną rolę.

Historia

Miasto zostało złożone na terenach występowania wód geotermalnych, stąd okupujący wyspę Rzymianie założyli w tym miejscu łaźnię i świątynię Minerwy[1]. Osadnictwo trwało w czasach anglo-saksońskich; Kronika anglosaska wymienia bitwę pod Deorham, która miała mieć miejsce w roku 577. W tym czasie ukształtowała się współczesna nazwa miasta. W roku 1590 miasto otrzymało przywileje od królowej Elzbiety I.

UNESCO

Bath od 1987 roku jest na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Obecnie jest centrum kulturalnym, uniwersyteckim i turystycznym – rocznie odwiedza je około 4 milionów osób.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki